Ryhmäliikunta

IN liikuntakeskus tarjoaa virkistäviä liikuntahetkiä ammattitaitoisten ohjaajien parissa. Monipuoliset ryhmäliikuntatuntimme sopivat kaikille. Voit aloittaa ja kokeilla uutta tuntityyppiä milloin vain - tunnit eivät ole kurssimuotoisia, ellei toisin ole mainittu. Tutustu tuntiselosteisiin. 

Muistathan tulla ryhmäliikuntatunnille ajoissa. Alkulämmittely on tärkeää ja myöhässä tunneille ei turvallisuuden eikä yhteisen viihtyvyyden vuoksi pääse. Muista puhtaat sisätossut, juomapullo ja pikkupyyhe. Muista myös, että loppuvenyttely on oleellinen osa harjoittelua ja kruunaa liikuntahetkesi.


BABYBIC

Äidin lihaskuntotunti, jossa mukana 3-12 kk vanha lapsi. Tunnilla tehdään lihaskuntoharjoitteita käyttäen vastuksena eri välineitä ja oman lapsen painoa.

BODYATTACK®

Energinen aerobic -tunti helpoin liikkein vauhdikkaan musiikin tahtiin. Liikkeille annetaan myös kevyempi vaihtoehto. Sopii erinomaisesti energisestä liikunnasta ja vauhdista pitäville!

BODYCOMBAT®

Vauhdikkaaseen musiikkiin yhdistetään liikkeitä eri itsepuolustuslajeista kuten karate, tai-chi ja boxing. Bodycombat on helppo mutta haastava tunti, jossa pysytään liikkeessä koko tunnin ajan. Lopussa pieni lihaskunto-osio.

BODYPUMP®

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step -penkkiä. Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

BODYSTEP®

60 minuutin mittainen tehotunti, jossa treenataan sekä aerobista kuntoa, että tehdään lihaskuntoliikkeitä. Tunnilla askelletaan laudalle, jonka korkeutta voidaan välillä nostaa tai laskea. BODYSTEP®-tunti koostuu yksinkertaisista ja tehokkaista liikkeistä, joita tehdään mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Lopputuloksena on todellinen tehotreeni! Tunnin jälkeen lähdet salista hikisenä Hauskan ja tehokkaan treenin tuoma hymy pysyy huulillasi vielä pukuhuoneessakin.

BODYVIVE®

45 minuutin tunti, joka koostuu sykettä nostattavasta aerobisesta osuudesta, toiminnallisesta lihaskunto-osuudesta ja keskivartaloa vahvistavasta core -alueen treenistä. Tunti sopii sekä uusille että jo kokeneemmille treenaajille. Tunnilla tehtävät harjoitteet ovat helppoja ja tehokkaita - liikkeiden tehotasoa voidaan varioida tarpeen mukaan esim. raskaana oleville.

KUNTOSALI-CIRCUIT

Tunti on tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineinä kuntosalilaitteita. Circuit-tunnilla kierretään liikepisteestä toiseen.

CXWORX®

Les Millsin 30 minuutin keskivartalon hallinta -ja lihaskuntotunti. Selkä- ja vatsaliikkeiden lisäksi tunnilla treenataan mm. pakaralihaksia ja lantion alueen hallintaa sekä parannetaan selän toimintakykyä ja vartalon liikkuvuutta ja tasapainoa.

GRIT® STRENGTH

On lihasvoimaa kehittävä harjoitus, jossa käytetään harjoitteluvastuksina levytankoa, -painoja ja step-lautaa. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyä, lihasvoimaa ja -kestävyyttä. GRIT™ STRENGTH on harjoitus, jonka tulokset huomaat lihaskunnossasi nopeasti.

JOOGA FLEX

Harjoittelulla lisäät liikkuvuutta sekä kehosi hyvää oloa. Liikkuvuusliikkeiden alkuasennot ovat helppoja ja joogasta tuttuja. Rentouttava tunti sopii kaikille ja on hyvä ponnahduslauta myös Yoga Flow -tunneille jatkossa.

JOOGA FLOW

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Yoga Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

KAHVAKUULA

Vauhdikas kahvakuulaharjoittelu on tehokas tapa hankkia voimaa ja kestävyyttä! Harjoittelu on hauskaa ja se sopii kaikenkuntoisille! Tekniikoita harjoitellaan tarkasti ja ohjaaja korjaa suorituksia. Perustunnilla keskitytään perustekniikoihin ja se sopii hyvin myös lajia aloitteleville.

KEHONHUOLTO

Kehoa kokonaisvaltaisesti vahvistava ja rentouttava tunti, jolla työstetään ryhtiä, liikeratoja, lihasvoimaa ja -venyvyyttä hengityksen ja rentoutuksen tärkeys huomioiden. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihasvoimaosiosta, venyttelyosiosta sekä mahdollisesta loppurentoutuksesta. Tunnin tempo on rauhallinen, mutta tehokas.

NISKA-SELKÄ

Niska-Selkä -tunnilla keskitytään niska- ja hartiaseudun lihasten vahvistamiseen sekä rentouden ja selän liikkuvuuden lisäämiseen. Tunti on tasoltaan kevyt ja sopii kaikille.

RVP

Reisi-vatsa-pakara -tunti keskittyy lyhyen lämmittelyn jälkeen lihaskuntoharjoituksiin, joilla vahvistetaan ja kiinteytetään kehoa. Tehokas muokkaustunti, jolla todellakin alakroppa saa kyytiä! Sopii myös vasta-alkajille.

SENIORI KEHONHUOLTO

Tunti on suunnattu seniori-ikäisille. Tunnilla käydään läpi kehoa avaavia ja palauttavia liikkeitä. Tarkoitus on lisätä luonnollista liikkuvuutta ja vetreyttää vartalon kireyksiä. Tunti alkaa 10 minuutin lämmittelyosuudella, jonka jälkeen jatkuu avaavilla ja liikkuvuutta lisäävillä harjoituksilla 20 minuutin ajan. 15 minuuttia tunnin lopusta kuluu venytyksen ja rentoutuksen parissa.

ZUMBA®

Helppoja ja tehokkaita tanssiaskelia, mahtavaa meininkiä ja hikipisaroita! Saman tunnin aikana pääset tanssimaan vaikkapa salsaa, reggaetonia, afroa, flamencoa ja hip hoppia. Tanssityylit ja musiikki puolestaan vaihtelevat latino- ja afrorytmeistä kansainvälisiin hitteihin. Tämä tunti ei jätä kylmäksi ketään.